Pretty Woman wchodzi na londyński West End z KV2

2021-12-28

Po niewiarygodnym, bijącym rekordy popularności występie na Broadwayu, zdobywca nagrody publiczności Pretty Woman: The Musical stał się spektaklem globalnym dzięki produkcjom na londyńskim West Endzie, w Niemczech i na dużej trasie po Stanach Zjednoczonych. Zespół produkcyjny, zdeterminowany, by trzymać się zwycięskiej formuły, pozostał wierny oryginalnemu projektowi dźwiękowemu Johna Shiversa i Davida Patridge'a, opartemu na kompleksowym systemie źródeł punktowych KV2 Audio.

Przedstawienie zostało pierwotnie wystawione w londyńskim Piccadilly Theatre i już pobiło rekordy kasowe, gdy wybuchła pandemia. Rok później spektakl został przeniesiony do prestiżowego londyńskiego Savoy Theatre na Strandzie i nadal jest grany dla rekordowej publiczności. Projektant dźwięku, Greg Pink, był odpowiedzialny za zaprojektowanie spektaklu w Piccadilly, a następnie zmodyfikowanie go na potrzeby przeniesienia do Savoy. Nik Dudley jest inżynierem dźwięku i jest zachwycony tym, jak brzmi spektakl każdego wieczoru.

Projekt Grega wykorzystuje ESR215 jako główny system L/R proscenium uzupełniony o szereg ESD5 dla opóźnień i wypełnień oraz parę subwooferów VHD2.18J. Mamy centralne wypełnienie SL412 dla stall i oddzielny system dla balkonu, składający się z SL412 na środku, pary EX15, pary subwooferów EX1.18 i dwóch zestawów opóźniających EX26. Używałem już ESR215 w Kinky Boots w Adelphi Theatre - nawiasem mówiąc, innym przedstawieniu zaprojektowanym przez Johna Shiversa i Davida Patridge'a - i bardzo mi się podobało, więc wiedziałem, że będę się dobrze bawił przy Pretty Woman. Był to jednak mój pierwszy raz, kiedy korzystałem z pełnego systemu KV2 typu front-to-back i nie zawiodłem się.

Sposób w jaki wszystkie modele głośników współpracują ze sobą jest naprawdę fantastyczny", kontynuuje. "To sprawia, że dźwięk jest bardzo czysty i solidny, nie tylko dla publiczności, ale także dla mnie przy stole mikserskim. Ponieważ wszystko jest tak jednolite, wiem, że to co słyszę przy stole jest prawdziwym odzwierciedleniem tego co słyszy publiczność, ponieważ pokrycie jest tak równomierne w całym obszarze odsłuchowym.

Od spokojnych utworów po głośniejsze, bardziej rockowe numery, jakość tonalna jest znakomita i pozostaje niezmienna niezależnie od głośności, podczas gdy brzmienie niektórych innych marek głośników może się drastycznie zmieniać, im mocniej się je podkręci. ESR215 są ustawione na słupach proscenium, które dosłownie graniczą ze sceną w Savoy, więc zdarzają się sytuacje, w których obsada znajduje się tuż obok nich. Muzyka w spektaklu jest dość energetyczna, a mimo to jestem w stanie utrzymać spektakl na ekscytującym poziomie bez obawy o sprzężenia. Jest to świadectwo konstrukcji głośnika i szczerze mówiąc dość zdumiewające, że osoba nosząca na głowie mikrofon bezprzewodowy może znaleźć się tak blisko nich na takim poziomie. Reakcje publiczności były fantastyczne, a ja miałem wiele komentarzy od kolegów pracujących przy innych koncertach, którzy podkreślali jak czysto i szczegółowo brzmi ten system. Sam Bryan Adams - który napisał całą muzykę i teksty do Pretty Woman - powiedział nawet Johnowi Shiversowi, jak świetnie brzmiało to w Savoy, więc wszyscy jesteśmy z tego bardzo zadowoleni!

Photo credits: Helen Maybanks (ujęcia produkcyjne), Nik Dudley (ujęcia sceniczne)


 

Katalog Produktów