RCF GTX wzmacnia Ligabue podczas siedmiu koncertów w Verona Arena

2022-12-22
Galeria zdjęcie 1 Galeria zdjęcie 2 Galeria zdjęcie 3 Galeria zdjęcie 4 Galeria zdjęcie 5 Galeria zdjęcie 6 Galeria zdjęcie 7 Galeria zdjęcie 8

Po wielkim sukcesie letniego wydarzenia "30 lat w jeden dzień" w 2022 roku, które zgromadziło ponad 100.000 osób w RCF Arena, Ligabue ponownie potwierdził swoje zaufanie do RCF wybierając nowy system line array GTX 12 na swoją rezydencję w sugestywnej Arena di Verona we Włoszech.

Werona, Włochy - Rzymski amfiteatr, dumnie położony w historycznym centrum miasta, jest jednym z najpopularniejszych miejsc muzycznych w 2022 roku, przekraczając liczbę 600,000 widzów w jednym sezonie. Ligabue, który nie pojawił się na scenie Verona Arena od dziewięciu lat, poprowadził sezon koncertowy z siedmioma wyprzedanymi koncertami. Zestaw line array RCF GTX 12, cieszący się uznaniem publiczności na murawie RCF Arena, powrócił na scenę wśród marmurowych stopni Verona Arena.

Na stanowisku miksera FOH spotykamy Simone Squillario, niedawno zatrudnionego do obsługi koncertów w tym miejscu i całej europejskiej trasy Ligabue.

Miałem pełne zaufanie do zespołu produkcyjnego, że będę mógł swobodnie wyrażać się w kwestii dźwięku, więc oprócz wskazań artystycznych otrzymanych od producenta Ligabue, Fabrizio Barbacci, miałem swobodę w wyborze konfiguracji systemu. Jedynym warunkiem, na który się zgodziłem, było wykorzystanie konsolety SSL L550, używanej już w przeszłości podczas występów Ligabue. Ten mikser ma wyjątkowe i niezwykle muzykalne brzmienie.

Konfiguracja sterowni obejmuje deskę SSL L550 z podwójnym serwerem Waves (dla niektórych wtyczek), dwa Distressory dla grupy basowej i suchego kanału wokalnego, cztery kanały na kreatorze transjentów używane na grupach werbli i tomów, dwa outboardy Waves MaxxBCL używane po jednym na grupie zespołu w konsolecie i po jednym na grupie wokali. Obie grupy (zdefiniowane jako Stems w SSL) są zjednoczone w matrycy, która prowadzi do systemu audio. Mac z DiGiGrid MGB pobiera strumień Madi z pulpitu do wirtualnej próby dźwięku i nagrań.

Projektant systemu Emanuele Morlini śledził cały system RCF w projekcie Verona Arena i koordynował system skonfigurowany na stałe na potrzeby koncertu Niccolò Fabi w tym samym amfiteatrze.

Po sukcesie systemu w RCF Arena i na Olimpico w Rzymie, sprowadziliśmy GTX tutaj, do Verona Arena. Chcieliśmy w pełni zrozumieć, jakie są mocne strony nowego systemu, ponieważ jest on wciąż w fazie testów i nie jest jeszcze dostępny komercyjnie. Będziemy nadal testować GTX, aż będziemy w 100% pewni wydajności systemu, szczególnie w zakresie funkcji riggingu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Ligabue docenia brzmienie i jesteśmy zaszczyceni zaufaniem, jakim obdarzył RCF - komentuje Morlini.

System audio składa się z 18 modułów GTX 12 [2x9], a także dwóch 12-modułowych boków, wszystkie wzmocnione nowymi wzmacniaczami XPS 16KD. Seria XPS została niedawno wprowadzona na rynek, ale czterokanałowe wzmacniacze o mocy 16 kW zostały dokładnie przetestowane podczas dużych imprez i ważnych instalacji stałych na międzynarodowych arenach i stadionach. Wszystkie subwoofery na ziemi to podwójne 21" aktywne TTS 56-A, z dziesięcioma HDL 26-A ustawionymi jako wypełnienia przednich rzędów. Na scenie, wszystkie monitory to TT 45-SMA plus subwoofer TTS 36-A jako uzupełnienie bębnów, aby wzmocnić sygnał w monitorach słuchawkowych perkusisty. Wszystkie głośniki są podłączone poprzez RDNet do kontroli i optymalizacji oraz do sieci Dante poprzez cztery procesory DX 1616.

Dzięki doskonałej pracy Emanuele Morlini, GTX przekonał mnie zarówno pod względem precyzji, jak i reakcji transjentów. Jeśli chodzi o SPL, jest on bardzo potężny i bardzo dobrze dostosowuje się do naszego brzmienia. Koncert ma ciężkie rockowe momenty na trzy gitary ze spójnym basem, perkusją i momentami akustycznymi. Stwierdziłem również, że jest bardzo skuteczny w końcowym renderowaniu głosu, który był zawsze z przodu i obecny bez bycia poza miksem -  komentuje Squillario. Od pierwszego dnia z Emanuelem wprowadziliśmy kilka minimalnych poprawek, aby dostosować miks wykonany na próbach. Po pierwszych kilku minutach konfiguracji, wszystko zostało idealnie przetłumaczone z tą samą barwą i balansem, które ustaliliśmy wspólnie z Fabrizio. Jestem również w pełni zadowolony z zasięgu. Każde miejsce na widowni zostało obsłużone z precyzją i dobrą głośnością, bez utraty szczegółów.

Katalog Produktów